tisdag 27 maj 2008

Mötet

I fredags hände det äntligen! Jag fick närkontakt med en grävling... Hela vintern och våren har jag kollat i deras gryt inte ensam bara om husse eller matte har följt med. Husse är ju lite mer välvilligt inställd till att kolla grävlinggryt än matte. Ialla fall mötte vi en, husse och jag sent på fredagskväll, den var bara 3-4 m ifrån mig och den verkade ju vara både blind och döv;) Husse påstod att han då fick en tax i kopplet med ett fint skalldrev men med en råstyrka som en bullmastiff, förstår inte vad han menade med det:( Han kunde ju ha släppt kopplet istället så jag hade fått kolla lite närmare på den där grävlingen.
Matte säger att det är mycket djur i farten nu för igår när hon var ute och cykeltränade såg hon en hare och två älgar, matte tycker sådär om att möta älgar och den ena ville inte flytta på sig trots att matte både plingade med ringklockan, viftade i armarna och skrek åt den, till slut insåg väl älgen hur farliga kvinnor på cyklar kan bli och tog till flykten in i skogen.

Inga kommentarer: