fredag 9 maj 2008

Skogsarbete




Idag har jag jobbat hårt i skogen. Det var väldigt varmt men utsikten var det inget fel på. Matte tog en massa bilder som hon säger att hon ska visa sina barnbarn om sisådär 30 år för då ska det vara skog här igen. Jag lyckades väl inte sätta så många plantor men matte och hennes bror planterade 700 st. Jag passade på att kolla gränslinjer, kolla vem som hade varit i min skog och markerat och så badade jag lite varstans där det var blött.
Detta var ju ganska tröttsamt så till slut var jag tvungen att vila mig en stund. Jag la mig mitt i hygget så jag hade bra uppsikt över alla. Det är jag som ligger mitt i bilden precis under berget.
Det var ju lite svårt att se, så här är en bättre bild;
När vi var nöjda för dagen gick vi ner till jaktstugan och kollade efter matrester och badade bort lite lervälling. Det blev ju förstås bara jag som badade trots att matte tyckte det var stekhett i hygget.


Till slut var det dags att lämna idyllen i urskogen och åka hem. Det blir nog en arbetsdag i morgon också. Jag gillar verkligen att vara i skogen!


Inga kommentarer: