måndag 30 juni 2008

KM i eftersök

Igår var det dags igen för Kretsmästerskap i eftersök. Det var tredje året i rad Santo var med och han skulle försöka försvara sin titel från ifjol då han vann. Första året kom vi trea. Jag glömde att be om älgspår när vi anmälde oss så det blev rådjur istället. Det har ju gått sådär i Norge, sist vi var där markerade han inte köven så lite pirr i magen kände jag innan start men samtidigt vill jag att han ska kunna spåra olika vilt så det var nog bra att det blev rådjursspår. Spårstarten gick bra sen ringade han lite (för att kolla om det inte fanns någon älg tror jag) jobbade sedan jättebra hela spåret, han ringade en del och det är så facinerande att se när han spårar. Hittade rådjursklöven efter skottprovet gjorde han också:) Vi fick ett 1:a pris och hamnade på pallen i år också som trea. Två snygga ladys kom före oss, vann gjorde Selma en brun labrador och 2:a blev en hannoversk viltspårhund som jag inte uppfattade namnet på. De fick 1:a pris med HP. Nu får vi vara med på Blodfejden och Trekretskampen i år också, det ska bli kul.

Inga kommentarer: