lördag 30 augusti 2008

Ny familjemedlem + spårprov


Nu har han flyttat in min nya kompis Boss, jättesvår att hinna fånga en bra bild på för han är snabb som en vessla :)
Jag gillar honom jättemycket, han kan ju bli lite större bara så jag kan leka ännu mera med honom.
Idag fick han vara kvar hemma när jag åkte till skogen och tävlade i viltspår. Det var en lagtävling mellan tre jaktkretsar. Varje lag bestod av fem hundar. I vårat var det förutom mig en labbe, en dalmatiner, en jämte och en hannoversk viltspårhund. Härlig sammansättning!
Jag spårade superbra men missade sårlegan och det gjorde matte också, 2 p avdrag:(
Istället för skott var det passivitetsträning, för full poäng (5) skulle matte lämna mig och gå 10 m framåt i spåret och vänta 2 min, för 3 p skulle jag sitta tyst brevid matte i 2 min. Eftersom det var lagtävling valde matte det senare alternativet och det klarade jag utmärkt! Spårade utmärkt utan ringning och fick förutom mycket beröm från båda domarna och matte ett 1:a pris med HP!
Jag blev vårats lag bästa hund men tyvärr räckte inte laginsatsen till mer än bronsplats (= sist)
Men kul hade vi. Som bonus var en hoffe till med och tävlade för ett annat lag och hon är även matte till Boss brorsa Rico. Matte ringde till husse som kom med Boss så att de fick träffas och det gillade dom! Jag tyckte också om att pussa lite på valparna. Efter en sån händelserik dag blev det en tidig kväll;-)

Inga kommentarer: